טיפולי טכנאות שיניים


טיפולי טכנאות שיניים

קיימים היום המון קורסים ללימודי טכנאי שיניים, קורס טכנאי שיניים נועד בשביל ללמד אנשים לבנות מודלים של שיניים ואביזרים שונים הקשורים לפה להם יהיה שימוש רב בעתיד. בקורס לומדים לייצר שיניים תותבות, פרוטזות, גשרים ליישור שיניים. בשלב הראשון של לימודי טכנאי שיניים לומדים על אנטומיית הפה והשיניים בו. ואת כל תורת החומרים, איתם משתמשים ברפואת השיניים והפה, סוג של כימיה. כמובן שגם לומדים על רפואת שיניים אבל יותר על קצה המזלג. 

 
לאחר מכן עוסקים לימודי טכנאי שיניים בבניית מודלים שונים, ולבסוף לומדים הסטודנטים על אתיקת מקצוע "טכנאי שיניים" ועל ניהול מעבדת שיניים. הלימודים נעשים בהתאם לתקנות הסתדרות רפואת השיניים. ועליהם מפקד משרד התעשייה והמסחר. בסוף הלימודים יצטרכו הסטודנטים להגיש עבודת גמר ולעבור מבחן בכדי לקבל תעודת טכנאי שיניים מוסמך הנותנת אישור לעבוד בתחום טכנאי שיניים.
 
קורס טכנאי שיניים נמשך בערך כשנתיים, תלוי במסגרת הלימודית, ובאופי הלימודים בה. ניתן ללמוד במכללות ובעוד מקומות אליהם ניתן להגיע דרך משרד התעשייה והמסחר או דרך לשכות התעסוקה. עלות הלימודים תלויה גם כן באיזה מוסד הם נלמדים, במכללות הסכום יכול להגיע לשכר לימודי של 10,000 ש"ח.
לימודי טכנאי שיניים מאפשרים לעבוד במרפאות שיניים ציבוריות וגם פרטיות ואף בחברות מסחריות המשווקות למרפאות שיניים מוצרים שונים הקשורים לשיניים.
 
קורס טכנאי שיניים מומלץ לאנשים שהם מאוד טכניים, כיוון שנדרשות בתחום פעולות בנייה שונות. ולאנשים שהרפואה מעניינת אותם, ורפואת השיניים בפרט אבל דווקא מהיבטים אחרים. לימודי טכנאי שיניים הם לא ארוכים כמו שאר המקצועות הנלמדים היום. הם גם לא יקרים כמוהם. ובנוסף לא נדרש תואר אקדמאי או מאמץ אחר, אלא לימודים במשך שנתיים בערך, ותעודת הסמכה שמקבלים בסוף, איתה ניתן להתחיל לעבוד בתחום. טכנאי שיניים הוא תחום מומלץ ללימודים.